Personal

1

  grădinița Montessori din Bacău      

3

  conferințe de educare a părinților      

15

  Copii în grupă de vârstă mixtă        

3-6

  ani sau Casa Copiilor      

Adultul-pedagog, sau educatorul Montessori, face parte din mediul pregătit, rolul său fiind de a asista Copilul să-și atingă potențialul prin propriul efort.

  • În calitate de ghid, acesta are rolul să direcţioneze, să stimuleze şi să ghideze activitatea acestora. Copiilor li se face o prezentare a materialelor, Educatorul Montessori utilizând materialul potrivit cu destinaţia sa, timp în care un grup de copii sau un singur copil îl urmăreşte, timp în care cuvintele şi mişcările excesive sunt evitate, iar acţiunile sunt segmentate astfel încât să se asigure o mai bună înţelegere a conceptului prezentat.
  • Educatorul Montessori nu se amestecă niciodată atunci când un Copil este concentrat, şi nu intervine decât dacă a constatat că acesta are nevoie de ajutor, nu ştie ce să facă, sau îi deranjează pe ceilalţi colegi. Ajutorul pe care un Educator Montessori îl oferă Copilului, este întodeauna extrem de limitat.
  • Copilul nu este corectat atunci când greşeşte. Se consideră că încă nu a ajuns să stăpânescă suficient conceptul respectiv iar materialul va fi strâns şi reluat cu alt prilej, după o lecţie individuală, ori după o anumită perioadă de timp.
  • Educatorul Montessori nu pedepseşte copiii niciodată dar nici nu le oferă recompense. Se consideră că singura recompensă de care are nevoie un Copil este cea provenită din mulțumirea de sine, din faptul că a realizat un lucru bun și corect, bazându-se pe propriile lui puteri.

Eu

Raluca Bârsan

Educator Montessori certificat de AMI (Association Montessori International) la Institute of Montessori din Praga

Am lucrat câțiva ani în companii multinaționale unde remunerația era mare, dar satisfacția interioară era mică.

Totul s-a schimbat în momentul în care am rămas însărcinată. Atunci am realizat că pot face o diferență. Și că schimbarea începe cu fiecare dintre noi. Oricât de mic este la început, există un progres.

Astfel, am început să mă documentez temeinic de tot ce înseamnă parenting, alimentație, educarea copiilor dar și ingrijirea lor, și, când a venit timpul pentru grădiniță, m-am gândit să inființez una conform principiilor care mi-au schimbat viața, atât mie, cât și copiilor mei: Grădinița Avanti.

The greatest sign of success for a teacher… is to be able to say:

’The children are now working as if I did not exist.’

Never help a child with a task at which he feels he can succeed. 

Establishing lasting peace is the work of education;

all politics can do is keep us out of war.

Maria Montessori

Echipa în curs de dezvoltare