Educatorul format

Legătura între Copil și material arrow down

Deoarece pedagogia Montessori vede rolul educației diferit față de ceea ce a existat până acum, astă ne conduce automat cu gândul că și rolul educatorului este complet diferit. Acesta are rolul de a direcționa energia și pofta de viață a copiilor către mediu, un mediu pregătit și adaptat nevoilor perioadei de dezvoltare, în așa fel încât Copiii să lucreze/ acționeze într-un mod cât mai benefic și ”roditor” pentru ei – să le suporte dezvoltarea individuală.

Rolul educatorului este de a crea o legătură dintre Copil și material – atunci când Copilul lucrează cu materialul, să nu facă acest lucru mecanic, ci să existe un scop și o acțiune ce vine din interior.

Rolul educatorului este foarte important, de aceea educatorii Montessori sunt formați să observe și să recunoască perioadele senzitive în dezvoltarea copilului.

Sarcinile principale ale unui Educator sunt:

  • Să pregătească și să mențină mediul ordonat și plăcut,
  • Să creeze acea legătură dinamică între copil și materialele din mediu,
  • Să observe obiectiv și să nu intervină.

În momentul în care Adultul – educator integrează în sinea lui că mediile Montessori sunt o ”școală” atât pentru copiii cât și pentru adulți, atunci au loc foarte multe transformări atât la nivel intelectual cât și spiritual. De asemenea și condiția fizică se îmbunătățește deoarece energia copiilor fericiți și împliniți este una care te ridică și îți crește pofta de viață și mișcare.

Fără un educator format, șansele ca un mediu să fie cu adevărat autentic în stil Montessori scad foarte mult.